Is dit een jonge salamander ?

er zitten voor zover ik kan zien 4 in erg klein vijvertje en vraag me af of het salamanders zijn.
Zou erg leuk zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze heb ik ook! het is een Axelotl... Een salamander in larvestadium het is een dier die uit mexico komt
Ik zal hem bewaren in een aquarium!
Ze eten wasmotten muisjes dood ingevroren
Zoek maar ok Google Axelotl goed voeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hè heb een aquarium maar daar gaan ze echt niet in.
Laat ze in de vijver en zien wat het word ookal kan je er niet steeds bijzijn .

Het beste antwoord

Het is een larve van de kleine watersalamander.
Aan de kop zitten nog de uitwendige kieuwen, die lijken op veertjes.
Pas als die er af gaan, is de larve een salamander en komt het water uit en is het een landdiertje.
En pas na 3 jaar als het volwassen is, komt de salamander weer het water in op te paren/ eitjes te leggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijkt erop dat in de andere 2 kleine vijvertjes waar verder ook geen vissen in zitten kan niet te ondiep ik ook een paar heb gezien. LEUK !!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna altijd heb je er tientallen of zelfs meer.
Ze eten wel kleine goudelritzen!
Hele kleintjes dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb die niet in de kleine vijvertjes zitten.
Wel veel toren ed erin en watervlooien is weer voer voor vijver met vissen maar ben bang dat ze nu opgegeten worden door salamanderlaven.HAA denk dat ze die wel eten en wat nog meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb erg veel jongen dit jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik erg weinig Goudelrits dit jaar.
In elk geval nog geen jonge vissen gezien.ook niet van de anderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk opgevreten door de salamanders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zouden ze ook in de grote vijver met vissen hebben gezeten Tja.
Wel veel planten erin om te schuilen dus zou wel kunnen,moet nog beter opletten denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
salamanders zijn er altijd veel meer dan je denkt en in iedere plas water groter dan een emmer, zullen ze aan het eind van het voorjaar/ begin zomer, eitjes leggen.
Maar soms zijn er erg veel larven van de libellen en geelgerande waterkevers+ bootsmannetje, dat die al die jongen weer opvreten, dus zeker weet je het nooit.
Maar ook vissen eten die larven weer, een vijver is dus een grote arena.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw antwoord is toch hetzelfde als die ik gaf???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja Laagtuin een beetje wel, je hebt er zelfs een mooie foto bij gezet.
Wel zeg je dat het met de natuur beter gaat, maar het herstel is vrijwel alleen maar te danken aan alle tuinvijvers, niet aan de natuur.
het zou wel zo geweest zijn, als de kamsalamander nu veel meer voor kwam, maar ook dat is wel een beetje zo, maar weer dank zij de vijvers.
Met veel soorten ampfybiën gaat het nog steeds heel slecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt egel en elrtits ook weer jongen hier net gezien .
de egel een iets groter verblijf gebouwd onder bamboehaag.
zo mooi wat er allemaal in je Thuin zit maar je moet het wel zien.
Groet Minke uit erg warm Friesland.

Andere antwoorden (3)

Lijkt er wel op.

Bedenk dat ze beschermd zijn en ze niet in hun leef omgeving verstoord mogen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- geen antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom een min geven toch nergens voor nodig alleen de reactie was toch al voldoende..
Tenminste dat vind ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is de bedoeling een antwoord te geven dat tot iets leidt.
Met alleen maar lijkt er wel op wordt niet voldaan aan 1 van de 5 punten om een antwoordt te geven.
Vandaar die -
;)
Het lijkt inderdaad op een jonge watersalamander. Denk eraan dat deze in het najaar het water verlaten een een beschutte plaats voor de winter zoeken (onder hout, stenen etc). met een beetje geluk heb je ze dan volgend voorjaar weer terug in de vijver. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meer dan leuk . Geeft aan dat het beter gaat in de natuur.
Uw foto is er een van de Lissotriton vulgaris, de kleine watersalamander.
Meer info in de bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word als ik het zo lees een erg mooi gekleurd beestje.
Ben er blij mee en helemaal als ze blijven heb 3 kleine vijvertjes zoals op foto waar alleen planten in zitten nou ja toren ed.
En een grote vijver met vissen.
Overal veel begroeiing omheen dus hoop dat het goedkomt.
En ja alle vijvertjes helpen zal de andere ook nog eens gaan bekijken misschien zitten ze daar ook wel je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, het is een ampfybie, dus levend zowel in het water als op het land en geen reptiel, dat zijn de slangen, hagedissen enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eddijst, dat is toch de kleine water salamander!