Mag een verhuurder 250 €achterhouden van de borg omdat wij een klein fruitboompje uit de tuin hebben gehaald?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou om emotionele waarde gaan

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit boompje hebben we in het begin eruitgehaald omdat het 1 woesternij was en dat de plek om in de zon te zitten

Toegevoegd na 31 minuten:
We hebben aangeboden om een nieuwe te planten, maar dat wil hij niet accepteren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Hij mag inderdaad een bedrag inhouden als je een eigendom van hem hebt teniet hebt laten gaan. Beschouw het als een schadevergoeding. Het bedrag is wel hoog, misschien is er in goed overleg wat aan te doen. Als het om emotionele waarde gaat, wprdt de realiteit soms wat uit het oog verloren. Maar je had het boompje inderdaad moeten laten staan of pas moeten verwijderen na zijn akkoord.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch raar. Als je 40 jaar in een huurhuis woont, zou je het
huis en de tuin niet mogen veranderen?
Computoon
10 jaar geleden
Jawel, maar soms heb je op basis van de huurovereenkomst toestemming nodig. En als je die hebt mag in een aantal gevallen de verandering niet in staat blijven op het moment dat je vertrekt. Zo zijn er verhuurders waar je toestemming moet vragen voor je een vijver in de tuin mag aanleggen. En moet die vijver er weer uit op het moment dat je huurwoning verlaat. Hetzelfde voor een dierenverblijf in de tuin. Terwijl een met toestemming geplaatste schutting bij diezelfde verhuurder weer wel mag blijven staan als je weggaat. Zo ook het huis zelf: het kan bijv. verboden zijn kunststof en aluminium kozijnen of schoon metselwerk te schilderen. Het leggen van parket in een flat mag bij die verhuurder. wel na diens toestemming maar dit mag weer niet blijven liggen als je vertrekt. Kortom: wat mag wel (al dan niet na toestemming) en wat mag sowieso niet,. Wat moet weer in de oude staat hersteld worden na vertrek en wat mag blijven staan en liggen. Het is van belang dit te weten als huurder.

Andere antwoorden (1)

Als in het contract staat dat er geen veranderingen mogen worden aangebracht en alles in oude staat terug dient te worden gebracht. Moet dit altijd in overleg met verhurende partij.