welke beesten vreten mijn bruidssluier op?

heb hem pas geplant maar er blijft niet veel van over en of ander beest vind hem erg lekker

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
10 jaar geleden
Eerste gedachte: motten. Maar toen zag ik dat het over een plant gaat!
Amadea
10 jaar geleden
Zijn er geiten in de buurt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee geen geiten wonen wel vlak bij een groot bos

Antwoorden (2)

Pas geplante planten zitten door het overzetten meestal in de ' stress' hierdoor zijn ze even extra gevoelig voor allerlei vreterij.
Het zal dus wel een rupje zijn van een nachtvlinder of mot.( zoveel soorten)
De plant voldoende water geven en wat mest, dan gaat dit probleem van zelf wel over, immers, die rupsen blijven geen rupsen maar gaan na verloop van tijd verpoppen.
Dan kan de plant zich herstellen.
Jouw probleem komt erg veel voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het lijkt toch wel een groter beest ook de houtschors die eronder ligt vliegt alle kanten op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien er duidelijk is gegraven, zullen het wel konijnen zijn, plaats nu een stukje fijnmazig kippengaas van een meter hoog, rondom je bruidsluier.
Fallopia aubertii staat behalve bij geiten ook in het lijstje van planten die gegeten worden door konijnen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik was er al bang voor er zijn hier nogal wat konijnen bestaat er een klimplant waar ze af blijven?
Amadea
10 jaar geleden
Je zou er ook een omheininkje van kippengaas omheen kunnen plaatsen.