Wanneer moet je zwemwater verversen als er geen chloor in het zwembad zit?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een opblaaszwembad in de tuin van 3 bij 2 meter. Er zit geen pomp of filter bij. Hoe vaak moet ik het water dan verversen bij deze temperaturen? Zijn er ook andere mogelijkheden dan chloor om het water hygienisch te houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
14.1K

Antwoorden (3)

Ververs het water dagelijks, maak ook het badje schoon voordat je er nieuw water in doet. Hygiënisch houden doe je met behulp van chloortabletten of een pomp, maar zelfs daarmee is het verstandig dagelijks het water te vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook bij zo een opblaas zwembadje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat is verversen. Alles eruit of een deel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Crea, als er een pomp + tabletten inzitten en deze worden op de juiste manier gebruikt, is het niet nodig om het water dagelijks te vervangen. Het water heeft dan ook de tijd niet om op te warmen. En elke dag zo'n 3000 liter water wegspoelen is niet wenselijk lijkt me.
Maar bij goed gebruik is 2 weken geen probleem. Je merkt vanzelf wanneer je water aan vervanging toe is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gooide het badje na gebruik altijd helemaal leeg en maakte het badje daarna helemaal schoon, zo ging dat de schuur in en was het de volgende dag weer klaar voor gebruik, een beetje bijpompen en nieuw water erin. Het is zonde van het water, maar alles liever dan de gezondheid van je kinderen in gevaar brengen. Doki een pomp en tabletten is praktisch niet handig in zo'n klein badje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bad van 3 X 2 meter is best flink van formaat, dus dan goed schoon te houden met pomp. Mijn zwembad is 3 meter van doorsnee, het kost een week om het water op te warmen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarvoor gooide ik er een of twee emmers heet water bij, wel voordat de kinderen erin sprongen, dan was en bleef, bij de temperaturen zoals vandaag het water lekker op temperatuur. Kinderen hebben niet zo'n warm bad nodig, zij zijn veel in beweging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ligt het aan de Brabantse zon ;-), maar mijn 3800 liter zwembad was na 10 emmers heet water nog koud..
aangezien deze kleine oppervlakte,en uigaande van stilstaand chloorvrij-water is dit de ideale broeiplaats voor allerlei bacterieen,larven zelf algen.Om dit te vermijden zou je voor het gebruik moeten vullen en na gebruik leegmaken,een biologisch middel is niet aan te raden want je gaat schuimvorming krijgen.
penta
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zonder een hulpmiddel houd je je zwemwater niet schoon. De (nu) enige mogelijkheid om je zwemwater schoon te houden zonder chloor is met UV. Een mogelijkheid hiervoor staat in de bron.

- Blue Lagoon UV-C Ionizer
'Deze revolutionaire combinatie van UV-C en koper elektrolyse maakt een chloorloos zwembad mogelijk!
Met deze Blue Lagoon UV-C Ionizer unit op uw zwembad systeem houdt u uw zwembadwater vers, kristal helder en vooral hygiënisch schoon zonder dat u nog chloor of andere chemicaliën in het water hoeft te doen.
Chloor zorgt er voor dat schadelijke bacteriën geen kans krijgen zich te ontwikkelen in uw zwembad.
Helaas heeft chloor nare bijwerken op de personen die in het chloorwater zwemmen.
Voorbeelden zijn het krijgen van een geïrriteerde huid, brandende rooddoorlopen ogen, irritatie aan de luchtwegen en natuurlijk de indringende chloorlucht.
Vooral kinderen zijn zich er niet van bewust dat er geen chloorwater in hun ogen mag komen i.v.m. irritatie aan hun ogen na het zwemmen.
Ook hebben kinderen met astma veel last van chloorwater waardoor zwemmen minder plezierig voor ze kan zijn. Met de Blue Lagoon UV-C Ionizer is dit volledig verleden tijd.'