Het is een wilde plant, die laag blijft en er teer uitziet.
Breek even een blaadje er af en je zult zien dat er een soort melksap uit komt.
Het groeit graag op kale plekken, tussen tegels en langs hagen.
Deze soort heet Kroontjeskruid (Euphorbia helioscopia).
Het sap van deze soort is licht giftig, dus altijd handen wassen na aanraking van dit sap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het sap zou tegen wratten helpen.net als het sap van de stinkende gouwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko is me niet bekend, maar zou best wel eens kunnen, veel giftige planten uit de natuur zijn tevens geneeskrachtig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ed inderdaad help het sap tegen wratten. Is vermeld in allerlei boeken over geneeskrachtige kruiden.Verdiept u zich er maar in. :) De behandeling staat of valt door het gebruik. Eenmaal begonnen - vroeg in het jaar - is het zaak dagelijks meerdere malen de wrat deppen. Dit tot de tijd dat de wrat verdwijnt. ( duurt echt weken/maanden ) Bij onderbreking behandeling is alle moeite voor niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
laagtuin......gek dat ik dit niet wist, van stinkende gouwe was het me wel bekend, een middel dat relatief snel werkt, meestal na 3 a 4 keer aanstippen is voldoende.
Dus zal ik me verdiepen in de boeken.. :-0
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:)