ben ik verantwoordelijk voor de bamboewortels van mijn struik,die doorgroeien naar de buren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

ja, u bent daar inderdaad verantwoordelijk voor. het zijn immers de wortels van uw struik. bovendien kon u weten dat bamboe enorm woekert, dus u had voorzorgsmaatregelen kunnen treffen, om te voorkomen, dat uw buren last van uw struik zouden krijgen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Struiken moeten sowieso op minimaal 50 cm afstand van de erfgrens staan. Als eigenaar ben en blijf je verantwoordelijk voor het onderhoud van de struik, inclusief overhangende takken en wortels die naar de tuin van de buren doorlopen. De buren moeten jou in de gelegenheid stellen om de takken/wortels weg te halen. Doe je dat niet, dan mogen de buren dat (laten) doen. De kosten komen dan voor jouw rekening.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kosten verhaal is wel lastig. Men moet dan echt (op papier) kunnen aantonen dat eerst de eigenaar van de plant de mogelijk heeft gekregen om te snoeien, dat hem dit is gevraagd te doen, bepaalde termijn tussen het vragen en het laten snoeien etc etc