de Salix is binnen een week helemaal bruin geworden en hij stond zo mooi...hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een beter beeld te krijgen zou ik graag willen weten wat de leef omstandigheden van de Salix zijn. Bv staat hij in pot, binnen, is het een stam/struik vorm, pas geplant???
Nu is het heel primair gissen naar het antwoord.
Thx

Antwoorden (1)

Een Salix is een buitenplant, struik of boom.
Mogelijk heb je een verkeerde naam.
Planten die buiten horen, hebben in huis, 10 tot wel 20x minder daglicht dan buiten.
Hangt er een beetje vanaf waar hij staat, is het een erker dan zal het wat makkelijker zijn.
Bruin worden van planten in huis:
Een of meer keren te veel water gehad.
Een of meer keren te droog gestaan.
Te weinig licht.
Te veel mest gegeven.
Te grote overgang van buiten naar binnen.

Toegevoegd na 3 uur:
Had je vraag niet goed begrepen..
Vond het al zo vreemd dat je binnen een Salix had.
Bijna zeker heb je het bonte Salix'je, met de groen-wit-roze blaadjes.
Zo een op een stammetje.
Vorige week toen het zo heet was, hadden we zonnekracht 8.
Dat is voor ons land uitzonderlijk hoog.
Dit bonte wilgje is erg gevoelig voor felle zon en is dus verbrand.
Wat te doen?
Niets, het komt weer vanzelf goed, het is geen ziekte of zo.
had je hem wel gesnoeid dit voorjaar?
Zo niet, dan worden zijn blaadjes steeds kleiner en gevoeliger voor verbranden.
Je kunt ze nog steeds snoeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ed, binnen een week hoeft niet binnen in huis te zijn. Ze kan ook een salixboompje in de tuin bedoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Ivana
De vraag, Salix, binnen week bruin. Na aflopen checklijst - een plant gaat niet zomaar dood - zou ik ook op het antwoord komen zoals Ed geeft, als ik die al gegeven zou hebben. Vandaar ook mijn vraag in de reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
had de vraag niet goed begrepen, heb er een aanvulling bij gezet.
bedankt.
Ivana
10 jaar geleden
Bedankt voor je toevoeging. Heb pas een kleine salix geplant en die is prachtig. Had hem in Mei gesnoeid en hij staat op het Noorden.
Aan jouw antwoorden heeft heel de natie wat! Plus is dus je deel.