Wat moet je doen als je orchidee gele bloemen krijgen?

Mijn orchidee is een witte met paarse vlekjes.
Lijkt een beetje op deze:
http://www.orchidee-online.nl/pictures/1/90x135/Orchidee_Phalaenopsis_PolkaDots_CloseUp1.JPG

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gele bloemen, dus alleen andere kleur?
Gele bloemen die er daarna afvallen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad: vergelen de bloemen, dus zoals verwelken, of zit er ene tak vna een andere orchidee in, die een andere bloemkleur heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bloemknoppen worden geel maar vallen nog net niet af.

Het beste antwoord

Orchideeën hebben maar weinig water nodig, maar toch is water erg belangrijk voor ze.
Als ze in de groei zijn, mogen ze nooit te droog zijn, maar moeten ook zeer regelmatig voeding hebben!
Zelf zet ik iedere twee weken de potten met orchideeën in een grote bak met regenwater, waarin is opgelost speciale orchideeënmest.
na een uurtje, uit laten lekken en weer naar binnen.
Zo hebben ze altijd voldoende water en voeding.
Zo niet, dan laat de plant een deel van de bloemknoppen vallen ( geel worden)
Het overgebleven water met de mest er in, geef ik daarna weer aan de kamerplanten of de kuipplanten.
Zo gaat er niets verloren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u voor de raad