Kan ik mijn druiven plant ook klein houden net zoals de druivenplanten in frankrijk?

Ik zag laatst ook in een soort intratuin kleine druivenplanten waar wel trosjes aan zaten. Hoe kan ik (als 't al kan) mijn druif zo klein houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Het beste antwoord

Een druivenplant die in een pot of kuip staat groeit uiteraard niet zo snel als een plant die in de volle grond staat. Om de plant niet te groot te laten worden moet de plant goed gesnoeid worden en als je al takken laat staan waaraan je druiven wilt hebben dan mag je na een of twee trosjes de tak al snoeien. Op die manier kun je zelf bepalen welke takjes groter of klein moeten worden of blijven en kun je het geheel zelf helemaal regelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok, bedankt voor je antwoord!