Mijn dochter wil graag een stek van de babyroos van haar overleden opa. Kun je deze roos stekken?

We hebben de roos uit de tuin bij zijn graf geplant. Nu wil mijn dochter als aandenken een stek in haar tuin

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Je zou het gewoon met een stekje kunnen proberen, die kun je eventueel in vochtige watten leggen, in evt. een glas, en daar stukje plastic met kleine gaatjes overheen spannen (Zodat hij nog wel verse lucht krijgt) maar dat hij ook gaat broeien, dus b.v. voor het raam zetten zodat hij veel zon krijgt. Z'n broeikas effect eigenlijk. Dan zie je snel genoeg of er worteltjes aan komen. En als er genoeg worteltjes aan zitten kun je hem eventueel in een potje met potgrond zetten, en zo kan hij rustig uit groeien.
(Het kan wel een lang proces zijn) Maar ik zou beginnen om gewoon een klein topje van een tak af te halen, en die in de watten te leggen om te kijken of hij wortels schiet.
Denk er wel aan, hij kan de komende tijd niet naar buiten.
(Op het bijgevoegde plaatje een idee)

Ik hoop dat het lukt, en je een mooie gedenking struik krijgt!
Groetjes Naomi
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben in onze tuin ook zelf gestekte rozen staan,en zijn allemaal gelukt.
Het is best een precies werkje,en een lang verhaal,wij haalden het van internet,
klik op rozen stekken, en je word helemaal bij gepraat.
Succes het is een heel leuk idee,om van de roos een stek te maken.
burgos