Kan ik Fuchsiamest ook voor andere bloeiende planten gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ja hoor geen enkel probleem!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Kan je ook uitleggen waarom?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn in grote lijnen twee groepen meststoffen. De eerste groep is voor bladplanten zonder bloemen, de samenstelling van deze meststoffen is dus zo samengesteld, dat bladplanten er goed van groeien.
De tweede groep, zijn de meststoffen voor planten die bloeien, deze hebben een andere samenstelling dan de vorige.
Er zitten stoffen in die de bloei dus bevorderen.
Het maakt dus niet zo veel uit voor welke bloemen dat dan is. Echter de handel is meststoffen gaan maken, die heel speciaal voor bepaalde bloeiende planten zijn.
Zo is er een mest voor rozen, hortensia, orchideeën, balkonplanten, kamerplanten enz. dus ook voor fuchsia´s.
Soms zijn er inderdaad onderling wel wat verschillen, afgestemd op de soort plant, omdat ook de bloeiende planten eigenlijk bijna allemaal iets anders wensen. Maar de grond waar ze in groeien is ook overal al verschillend, daar zitten ook al verschillen in de mineralen die in die grond zitten.
Dus maakt die fuchsia mest voor andere bloeiende planten niet zo veel, tot niets uit, dus kan je dat ook prima gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!