Waarmee kan ik de voegen van houten terrasvlonders dichtmaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.4K

Antwoorden (2)

Als die voegen niet te breed zijn kan u dat met kleurloze silicone doen.
Er wel zeker van zijn dat u silicone voor sanitair gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals depauwroger hierboven zegt met siliconen kit als de voegen niet te breed of te diep zijn. Bij mij was dit dus wel het geval dus heb ik ze eerst opgevuld met purschuim.. maar om dit mooi te maken is het wel even werk. Probeer het eerst op een stukje wat niet er in het zicht ligt. Het vergt namelijk wel een beetje handigheid en oefening.

Hoe ik het gedaan heb:
1. Voegen vullen met zo min mogelijk purschuim. (goed uit laten harden!!)
2. Het overtollige schuim verwijderen door er een heel dun ijzerdraadje doorheen te trekken. (probeer het schuim zo weg te snijden dat het onder het oppervlak ligt van de vlonders zelf.
3. Nu met overschilderbare kit over trekken en in de juiste kleur schilderen.

Het was even werk maar ik heb er een mooi terras aan over gehouden.

Tip!! Silicone kit kan je heel mooi gladstrijken door de "natte vinger truc":
als de kit nog nat is kun je het mooi gladstrijken door er over heen te gaan met een vinger die je heb ondergedompeld in een bakje water met afwas middel. Dompel de vinger steeds weer in het bakje anders blijft de kit aan je vingers plakken en dat word een zooitje.