In mijn regenton zwemmen kikkervisjes. Waar komen die vandaan? De ton stond in de winter binnen en was DROOG en SCHOON.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kinderen?

Antwoorden (2)

Ik weet nu niet hoe groot die regenton is maar het is goed mogelijk dat er een watervogel of een ander dier uw ton heeft bezocht. Het kan dan zijn dat hij kikkerdril heeft meegevoerd die aan zijn poten of veren zijn blijven plakken. Op deze manier kunnen ook vissen van het ene water naar het andere worden getransporteerd.
Wegvangen en in een open water gaan zetten want anders zullen ze sterven. Kikers zijn een beschermde diersoort
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens. Het kikkerdril kan goed via poten of aardige buren in de ton gekomen zijn.
Ik heb wel eens kikkervisjes expres in de regenton gedaan: na 3 dagen was alle alg van de zijwand weggegeten. Daarna heb ik ze terug gezet in de vijver, want een regenton kunnen de kikkers niet zelf uit, en dan verdrinken ze.
In mijn tuin staan ook vier watertonnen die in de winter leeg zijn en in het voorjaar door de regen weer vol lopen. Na een tijdje komen er muggenlarven in die uitgroeien tot de kikkervisjes die jij denkt dat er in de tonnen zitten. Ze worden groter en verdwijnen op den duur. Het zijn dus geen kikkervisjes maar muggenlarven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was ook wat ik direct dacht. +van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het verschil tusen een muggelarve en een kikkervisje is wel enorm groot, dat je het verschil wel moet zie. Muggenlarven enkele mm groot, Kikkervisjes 1 tot 3cm groot
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
muggenlarven ruim 1 centimeter groot
Maar inderdaad zie je het verschil wel duidelijk