Hoe kan ik het beste een passiebloem, die volop in bloei staat, nu met een mooi resultaat drogen?

Ik heb al eerder passiebloemen in de tuin gehad, maar de kleuren van de bloemen verwelkten heel snel. Hoe kan ik nu een bloem zó drogen, dat ik me hem ook kan herinnereren, zoals de kleuren zijn?
En een foto maken is geen optie....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4K
amc
10 jaar geleden
http://www.volkstuinen.be/leesvoer/bloementuin/drogen.htm Hier een site waarop diverse manieren van drogen staan. Helaas staat de passiebloem er niet tussen. Misschien is het niet mogelijk om hem mooi te drogen of ze hebben hem vergeten. Je kunt het eens proberen op één van de aangegeven manieren.

Het beste antwoord

hang de bloem op de kop op, in een warme droge en vooral donkere plaats, daarna ff bespuiten met haarlak (van een afstandje;) en voilà een mooi resultaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ga ik zeker proberen!

Andere antwoorden (1)

tussen bladzijden in een boek behoud altijd beter de kleur dan als je de bloem in de lucht droogt, maar wat je ook kan proberen is de bloem flink met haarlak in spuiten of met een vernis op waterbasis dan wordt de bloem namelijk luchtdicht en zal hij ook mooi blijven gewoon één of twee manieren proberen en kijken wat het beste resultaat geeft :-)