Hoe kun je het verschik zien tussen een pompoenplantje en een courgetteplantje?

Heb plantjes van courgette en pompoen gekocht, nu weet ik niet meer in welke potjes welke plantjes zitten, wil ze uitplanten maar is wel belangrijk dat ik ze niet verwissel omdat anders de tuin in de soep loopt....

Toegevoegd na 28 seconden:
verschil

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
8.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
pompoensoep of courgette soep, dat is de vraag....

Antwoorden (1)

Dat zie je niet meteen na het opkomen uit het zaadje. Pas als het wat groter blad wordt kan je duidelijk verschil zien, hoewel elke soort ook weer net wat andere bladeren kan hebben.
Over het algemeen zijn courgettebladeren wat grilliger van vorm en hebben een
zilverachtige tekening. Pompoenbladeren zijn egaal van kleur en minder grillig.
Bij mijn bron kan je de twee duidelijk naast elkaar zien.
amc