Is gier van brandnetels voldoende als grondbemesting voor een moestuintje?

Als men niet over ander mest beschikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zelfs voor een biologische tuin is brandnetel gier geweldig.
Maar er is 1 maar, het stinkt verschrikkelijk,de hele omgeving
is vergeven van een rottingslucht.
En of het jou dat waard is??
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel! Ik ga er meteen mee aan de slag!

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik zelf ook brandnetelgier, zelfs in mijn kas b.v. onder de tomatenplanten en onder de komkommerplanten. Ik maak deze gier in een afgesloten ton en als ik planten zet dan giet ik de gier wat in het plantgat, dek dit af met wat grond en zet er dan de planten bovenop. Je ruikt er daags daarna niets meer van en alles groeit zeer goed.