Hoe maak je een regenboogroos?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op http://vrijland.kro.nl/li_lab/regenboogrozen is een aardige uitleg te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze vraag stond gisteren ook al op GV!

Antwoorden (1)

1. koop een bos witte rozen die NIET open zijn, maar nog dicht.
2. koop 4 verschillende kleuren voedselverf
3. doe dit in vier stevige bekers met water, zodat er vier bekers met verschillende kleuren staan
4. snij de onderkant van de steel een cm of 15 doormidden en nog een keer door midden, zodat de steel door 4-en is gesplitst
5. doe elk gesplistse steel in een van de bekers.
6. laat een tot twee dagen staan tot de bloem gaat "verkleuren" en de roos meer open gaat staan

je kan dit met alle rozen doen die je gekocht hebt.

je kan natuurlijk ook variaties maken: door twee, door drie etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan dit met alle rozen doen die je gekocht hebt, door alle rozen tegleijkertijd in het gekleurde water te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje! ik ga eens proberen