Weet iemand de naam van deze plant? ( foto )

Ik heb deze plant zelf opgekweekt. Vorig jaar uit de tuin van mijn oom zaaddozen meegenomen en zie hier het resultaat. Graag zou ik weten of iemand deze plant kent en me er iets over kan vertellen. Alvast hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Dit is een euforbiasoort. De precieze naam weetik niet.
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Google eens op afbeeldingen van Euforbia. Welke lijkt er dan op? Volgens mij kan het helemaal geen Euforbia zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is wel euphorbia
Het is de kruisbladwolfsmelk.
Een winterharde tweejarige plant.
Deze zomer gaat hij bloeien met kleine groengele bloempjes die niet erg veel sierwaarden hebben.
Zijn grootste sierwaarde is het prachtige blauwgroene blad in de winter.
Na de bloei gaat de plant dood en zal zich uitzaaien .
Bij het beschadigen van het blad, komt er wit giftig sap uit de bladeren, oppassen hiermee!

Toegevoegd na 12 uur:
Even voor de duidelijkheid...Euphorbia lathyris
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is de Euphorbia.
Nederlandse naam = wolfsmelk. Omdat ze witte melksap uitscheid bij breuken.

noot, omdat ik niet weet of je nu wel of niet een bron moet vermelden, het volgende.
Met deze naam kunt u met afbeeldingen bij google kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze lijkt er wel veel op, maar is een ander soort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eddijst zoals u weet zijn er talloze soorten van de euphorbia. Ik wou de vs in de goede richting zetten met het geven van de soort naam. Hiermee kan die dan verder.
Groet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal goed hoor en er zijn er inderdaad heel erg veel.