Hoe krijg ik een muurkruipende plant compleet weg? Deze begint nl telkens opnieuw te groeien vanuit de wortels... Ik krijg de wortels gewoon niet dood

Toegevoegd na 44 seconden:
Het betreft Hedera/klimop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
13.4K

Antwoorden (5)

tja, klimop is een hardnekkig plantje... ik ben geen voorstander van gif en raad je dan ook gewoon aan om de wortels te trekken. Ik weet natuurlijk niet hoe de grond waar hij bij jou groeit eruit ziet en of dit dus mogelijk is maar het best spit je de grond een beetje los en probeer je zo grondig mogelijk alle wortels te verwijderen. Doe dit door, zo dicht mogelijk tegen de wortel aan, rustig aan de planten te trekken in de richting waar de wortel vandaan komt. Een klimop heeft maar een klein stukje wortel nodig om weer opnieuw te groeien dus wil je het liefst een wortel zonder afbreken uit de grond hebben. De wortels van klimop zitten over het algemeen niet zo heel erg vast in de grond, dus dat is een voordeel.
En daarna gewoon in de gaten houden of er opnieuw klimop opkomt en zo ja metteen weer, voorzichtig, trekken. Onkruid heeft nou eenmaal de vervelende eigenschap altijd terug te komen maar als je het een beetje bijhoudt is klimop makkelijk in de hand te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ook geen voorstander van gif, maar soms moet het, koop roundup bij "de welkoop" laat er eerst redelijk wat blad aan groeien, daarna verstuiven op blad. Wees er erg voorzichtig mee, i v m kinderen dieren en amdere planten/struiken en niet gebruiken als er wind staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om verstuiven te voorkomen kun je roundup ook met een kwastje op de bladeren smeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Mendelson, das idd nog beter!
Met een brandertje dood branden. Roundupp zou ik niet gebruiken hiervoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke DAG na lopen en zoveel mogelijk verwijderen, duurt misschien een paar jaar maar geheid gaat het lukken.
Ik heb zo een akkerdistel weg gekregen die ruim een meter in de grond zat en inderdaad elk stukje afgebroken= nieuwe uitlopers.

De plant krijgt zo geen voedsel meer en zal op den duur het loodje leggen.
Geduld is een schone zaak.
Succes, en zeker geen verdelgingsmiddel gebruiken, dan beter wegbranden
(maar die wortels hè).
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spuit er een fles schoonmaakazijn over en herhaal dit als het nodig is.