welke bodembedekker (met bloemen) doet het goed op arme, droge grond?

Ik heb in mijn voortuin een stukje zeer slechte grond. Het is droog, de zon staat er veel op. Het enige wat het goed lijkt te doen is zevenblad maar dit heb ik er inmiddels bijna allemaal uit. Ik wil graag dat het stukje beplanten met een bodembedekker, maar weet niet welke het goed doen op zulke slechte grond.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
11.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slechte grond verwijderen, potgrond/tuinaarde erin gooien regelmatig water geven en je hebt nog maar 1 probleem: waar kun je planten op een zeer zonnige plaats.

Het beste antwoord

Muurpeper!!!!!!!!
Gegarandeerd goed in een zelfs hete tuin!
Ik woon aan de kust, dus veel zandgrond zo vlak bij duin. Ik zat voor hetzelfde probleem, want heb een achtertuin die ook nog eens beschut aan de zuidkant ligt.
Ik heb roze muurpeper, want je hebt ze in verschillende kleuren. Rode, gele en roze bloemetjes zijn mij bekend, maar er is ook een soort met bont blad.
Hij groeit dicht en breidt zich goed uit. Bij mij doet hij het erg goed en al jarenlang.
Het is een vetplantje, dus kan goed tegen droogte.
Kijk eens op mijn bron en klik op het filmpje. Ik heb ze gekocht bij Bakker Hillegom.
http://www.bakker-hillegom.nl/planten/bodembedekkende-planten/;pgid=4ERG6eu3gdlSR0gGmvyWhDzY0000blpvyOHs;sid=hwZGZaKtxltOZfM5YCVUS6GnZzvrJQnDCyw=
Je hebt garantie hier, als de plantjes het niet doen, alleen een belletje plegen en ze sturen zo nieuwe op.

Toegevoegd na 6 minuten:
Houd je van witte bloemen die ook nog eens groenblijven in de winter? Dan is de Iberis Sempervires ook een hele sterke bodembedekker. Die doet het bij mij minstens zo goed. Hij is ook wel bekend als 'scheefbloem'.
amc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een hele makkelijke is de ajuga reptans en ook de lievevrouwenbedstro kan wel wat hebben. en dan lage sedumsoorten. en vergeet vooral niet zuidelijke kruiden als rozemarijn en lavendel en tijm. door verschillende planten te zetten kun je lang genieten van bloemen en verse kruiden!
amc
10 jaar geleden
Klopt. Muurpeper is dan ook zo'n lage Sedum soort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je goede ideeen!

Andere antwoorden (2)

Ik heb maagdenpalm in mijn tuin, die vrij arme grond bevat. Is leuke bladvorm, mooi warm van kleur, paars bloemetje. Groeit niet te hard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan als bodembedekker hedera nemen , dat is klimop maar kan ook als bodembedekker gebruikt worden.
Daar tussen kan je toch wat bloeiende plantjes poten?
Aks je tuin niet te groot is kan je dat toch gemakkelijk nat houden?(sproeien)
In de Winter is het dan mooi groen en in de zomer zet je er wat makkelijke bloeiende plantjes tussen,en in het najaar kan je ook nog tulpen en narcissen poten,dan heb je in het voorjaar ook al een mooie tuin.
Geraniums hebben ook niet veel zorg nodig en zo is er wel meer, mest een beetje bij en je heb een leuke tuin.
Succes.
burgos