Wat voor boompje is dit?

Ik had 10 jaar geleden ergens een plantenbak staan en heb er nooit meer naar omgekeken, 2jaar terug begon er een takje te groeien, heb het overgeplant en voedsel gegeven. Nu is het anderhalve meter en groeit enorm. Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een blad tussen je vingers wrijft welke geur komt dan vrij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ruik een frisse appelgeur en ik moet denken aan granny smith.

Het beste antwoord

Het is een doodgewoon wilgje. ( Salix)
Wilgenzaad zijn pluisjes en waaien overal naar toe.
Vooral als de grond een beetje bemost raakt, komen deze zaadjes vrij gemakkelijk op.
Het zijn zeer sterke groeiers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou een pruimen- of kersenboompje kunnen zijn wat uit een pit is gekomen, die in de plantenbak is gevallen. Er zullen echter geen vruchten aan komen, want het is natuurlijk niet geënt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
amc
10 jaar geleden
Mijn pruimenboompje begon als een soort tak uit de grond en die werd de eerste jaren alleen maar hoger. Raar gezicht hoor, zo'n tak en ik had geen idee wat het was. De tak kreeg pas na jaren zijtakjes en vorig jaa had ik ineens een boompje staan waar bloesem in kwam, toen balletjes en uit die balletjes kwamen pruimen. Dit heeft echter jaren geduurd en ziet er niet zo uit als op de foto. Dat is echt een klimplant en geen boompje.
Het ziet er uit als een Lonicera (kamperfoelie) . Als ik die van mij bekijk, heeft die net zulk spits toelopend blad, 2 aan 2 tegenover elkaar en houtachtige takken.
Een kamperfoelie is een snel groeiende klimplant en kan al snel een wandje bedekken. Bij mij is in de voortuin de pergola er volledg mee bedekt en in de achtertuin de halve schuur en hij groeit en groeit elk jaar verder.
Als het goed is komen er bloemetjes in die later in besjes veranderen. Omdat hij nog zo jong is, kan het zijn dat hij volgend jaar pas bloeit. Hou me ten goede hoor, ik zeg niet dat het een kamperfoelie is, hij ziet er aleen zo uit als ik de afbeelding vergelijk met die van mij. Komen er (vaak) geurende bloemetjes in, dan had ik gelijk. (^-^).
amc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn kamperfoelie heeft niet zo'n tak in het midden, maar meer rankende stengels.
ik zie de foto gedraaid maar als ik op de foto klik dan staat ie wel rechtop
amc
10 jaar geleden
Oeps! Ik heb dus niet op de foto geklikt en zie de takjes dus als klimmend tegen verticale planken. Zó snugger was ik dus nog niet (^0^)!