Je kunt om de boom antislakken kopertape bevestigen, of om de boom droge scherpe delen strooien, zoals cacaodoppen of gebroken eierschalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dit is de link helemaal: http://www.tuinadvies.nl/dieren_slakken_vangen.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Antoni, hij klinkt anders, maar geeft het goede resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan laagtuin mijn antwoord is verplaatst naar hier, als antwoord op je vraag, je kan op internet zoeken naar de goed eetbare slakken Segrijnslak, ook wel kleine wijngaardslak genoemd, die is beter bekend dan de tuintjes slak, maar kan je op de zelfde manier klaar maken.
Gif spuiten!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bomen niet te dik zijn, werkt ook een "kraag" van dakleer/asfaltpapier rond de voet van de boom wel. Wordt ook gebruikt om de slakken weg te houden rond de boerenkoolplanten in volkstuintjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koffieprut om de boom strooien. Geen gif doen hoor want dan gaan de andere insecten zoals bijen ook van dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze slakken zitten in bomen om te wachten op regenweer.
Gaat het regenen, dan komen ze pas weer naar beneden.
Dit kan je nooit tegen houden, ze kunnen zich ook gewoon omlaag laten vallen.
Dus helpt er niets.
Er bestaat geen enkele oplossing.
Zoek de slakken op en haal ze van de bomen af en laat ze elders weer los.