Hoe bestrijd ik zevenbladkruid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plukken en klaar maken zo als je spinazie klaar zou maken

Antwoorden (5)

Ultima tegen zevenblad biedt een effectieve oplossing om definitief van het probleem af te komen. Ultima tegen zevenblad is verkrijgbaar in de handige spuitflacon van 750 ml, speciaal voor de wat kleinere oppervlakten. Het onkruid zevenblad staat bekend om het lastige en uitgebreide wortelstelsel, waardoor zevenblad lastig te bestrijden is. Ultima tegen zevenblad pakt niet alleen het blad bovengronds, maar voorkomt direct de hergroei van dit lastige onkruid. Juist omdat zevenblad zo’n uitgebreid wortelstelsel heeft – ieder stukje wortel is een potentieel nieuw plantje - is het belangrijk om het zevenblad 2x te behandelen. Na ongeveer een maand dient u zevenblad opnieuw te behandelen om mogelijke hergroei direct definitief de kop in te drukken.
Ultima tegen zevenblad bestrijdt effectief alle lastige onkruiden zoals: zevenblad. Het effect bovengronds is al na 3 uur zichtbaar. Ultima tegen zevenblad voorkomt hergroei. Het ecologisch verantwoord bestrijdingsmiddel mag breed ingezet worden in de tuin als middel voor het effectief bestrijden van lastig onkruid.
Ultima tegen zevenblad mag breed ingezet worden in de tuin. U kunt het toepassen bij het bestrijden van onkruid:
• Onder bomen & heggen en rond hekken
• Op tijdelijk onbeteeld land
• Op zaai- of plantbed in siertuin voor opkomst of voor planten
Juist het feit, dat Ultima onder beplanting gebruikt mag worden geeft vele voordelen. Zevenblad is juist daar erg lastig te bestrijden, maar daar is nu een uitstekende en gemakkelijke oplossing voor!
• Ultima tegen zevenblad werkt gemakkelijk, snel en effectief. Voor optimaal resultaat zijn slechts 2 behandelingen nodig om zevenblad voorgoed aan te pakken.
• In 3 uur zichtbaar resultaat.
• Dubbele werking: 1) bovengronds wordt het onkruid direct bestreden en 2) hergroei wordt effectief aangepakt.
• Ultima mag overal in en om het huis en in de tuin worden toegepast.
• Ultima is een ecologisch verantwoord product.
• Ultima bevat geen glyfosaat of vergelijkbare bestanddelen.

Werkzame stoffen: vetzuren en MH (kiemremmer).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed antwoord:) had ik ook nodig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Crea, u verdient goeroe van de maand te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt beide, ik heb goede ervaringen hiermee, maar de informatie die ik hier gegeven heb, is gekopieerd, lijkt me niet goeroe waardig :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kopiëren en plakken altijd -1 maar door je openhartigheid spaar ik je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
soms is plakken een meer zorgvuldige manier van informatie delen, dan een eigen uitleg, van mij een plus.
Het enige effectieve middel tegen zevenblad is kippen. Spitten, bestrijdingsmiddelen of zelfs wegbranden helpt maar tijdelijk.

Toegevoegd na 47 minuten:
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=zevenblad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets om over na te denken
We doen tegenwoordig zo ons best om onkruiden te bestrijden met de meest verschrikkelijke middelen, terwijl het kruid vaak gewoon gegeten kan worden. Wanneer we met z’n allen wat vaker zouden eten uit de natuur, worden bestrijdingsmiddelen overbodig.

Wie je bent vind je in je tuin terug.
Toen een vriend klaagde over zijn reuma, ben ik in zijn tuin gaan kijken. Toen bleek dat er veel brandnetels groeide.

Later kwam ik er achter dat de geneeskrachtige planten gewoon om ons heen groeien. Omdat we ze nodig hebben. De plant kiest er voor om bij jou te groeien omdat je haar nodig hebt. Alleen zijn we te ver van de Stem van de Natuur verwijdert.

Daarom deze link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel leuk om te weten dat je het kunt eten:). Maar het zijn er helaas véééél te veel om op te eten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in het filmpje op de site waarnaar "Laagtuin" verwijst, wordt nog wel uitgelegd dat je niet alles van die plant zomaar kunt eten, dus wel even het filpmje goed bekijken voordat je de hele plant in je mond stopt.
Een mogelijkheid is het op te eten, het is namelijk hartstikke lekker en uiterst gezond!

Zevenblad is Gezond
Wanneer je begint over Zevenblad zijn de reacties vaak vol afschuw omdat de plant enorm woekert en slecht te verwijderen is uit je tuin. We hebben deze plant te danken aan de Romeinen, die het introduceerden als soldaten voedsel. Zevenblad zit boordevol vitamine C, vitamine A, Kalium, Calcium, Magnesium en Kiezelzuur. In een jong stadium ook aan Caroteen.

Vroeger werd de plant vaak gebruikt tegen (been)jicht en heeft een urine afdrijvende werking. Reumatische pijnen en gewrichtspijnen worden verlicht door gebruik van Zevenblad.
Een kompres van Zevenblad op insectenbeten en brandwonden geeft verlichting.
De thee is geneeskrachtig.

Zevenblad is verantwoord
Je kunt Zevenblad veilig eten. Pluk het jonge blad en vermijd de bladeren met gele vlekken.De bloemen laat je staan. Deze verschijnen rond juni .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wieden, met wortel en al. Na verloop van tijd wordt het steeds minder. Maar wel consequent bijhouden!