Hoe kan ik de takken van een leilinde aaneen laten groeien?

Ik heb voor het huis een lange rij leilindes staan (circa 5 jaar oud). Ik overweeg om de takken onderling aan elkaar te laten groeien (dus van de bomen die naast elkaar staan en waarvan de takken elkaar raken). Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? Hoe doe ik dat in de praktijk (inkepingen maken en vastbinden misschien)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Het beste antwoord

Als je van twee lindebomen een tak kunt vinden die langs een tak leidt van een andere linde dan moet je beide takken zo schuin afsnijden dat de snijvlakken op elkaar passen. Je kunt nu met wat dunne plastic eromheen de twee takken op elkaar vastmaken en met wat dun touw het geheel zo vastbinden dat ze niet los kunnen komen. Na verloop van tijd zullen ze aan elkaar vastgroeien.