Kan een boshyacinth in een pot gezet worden?

In mijn tuin staat een boshyacinth in bloei in de grond.
Kan ik deze uitgraven en in een pot/kuip plaatsen om op het terras te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Nee. Scilla's ( de wetenschappelijke naam voor de boshyacint ) zijn alleen te gebruiken voor tuinbeplanting. Deze plantjes zijn niet geschikt voor potcultuur.
Amadea
11 jaar geleden
De boshyacint is een bolgewas dat je wel in een pot kan planten, zoals trouwens alle bolgewassen. Een truc die je kunt toepassen om wat vroegerte laten bloeien is, om een kunstmatige winter te creëren. Dit doe je door ze in de ijskast te zetten. Als je na bv een maand de potten op een warmere plaats te zetten, dan lijkt het voor de bollen dat het lente is.
Robby BB