Onze palmboom heeft na de vorst geel/licht bruine bladeren gekregen, is hij dood?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Dat hoeft niet per se. De buitenste bladeren zijn dan wel verkleurd (en kunnen eraf gehaald worden), maar of de palm nog leeft, is te zien aan de zgn. groeispeer: dat is het punt waar nieuwe bladeren ontstaan. Zit dat nog stevig vast, en is het niet snotterig geworden, dan is de kans groot dat de palm gewoon weer verder groeit. Niet te vroeg wanhopen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet noodzakelijk dat die dood is want de onderste bladeren sterven jaarlijks af en kunnen afgekapt worden tegen de stam, zo krijgt een palmboom die merkwaardige mooie gekartelde bast.