Mogen buren in te pas en te onpas je tuin gebruiken voor onderhoud aan de schutting? ( het gaat om huurwoningen.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Pas als je de buren zou weigeren om noodzakelijk onderhoud of bouwwerk te kunnen doen aan hun eigendom, en er geen andere manier is om het te kunnen doen, dan kunnen ze vervolgens wel "organiseren" dat je toestemming moet geven, maar hoe dat precies zit.... (ben geen jurist)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je buren mogen je tuin helemaal niet gebruiken. Ze mogen dat alleen als jij daar toestemming voor geeft.
11 jaar geleden
Heb van dichtbij zo'n geval meegemaakt.

Echtpaar X wilde een serre bouwen. Muur stond net binnen de erfafscheiding. De buren stonden echter niet toe dat het bedrijf dat de serre plaatste in hun tuin kwam voor het afwerken van de voegen.

Naderhand hadden ze dáár natuurlijk commentaar op maar de gelegenheid was geboden en er was geen toestemming gegeven.

Moraal van dit verhaal: buren moeten toestemming vragen en krijgen voor ze van je tuin gebruik mogen maken.

Toegevoegd na 2 uur:
De buren kunnen (als je weigert) natuurlijk de verhuurder inschakelen, die de eigenaar is van het huis.