Wij hebben een kiwi plant maar die geeft kleine kiwi´s hoe krijgen we grotere vruchten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.4K

Antwoorden (3)

Het ligt geheel aan de ras. Ik heb ook mini-kiwi's aan mijn plant. Dus er is geen manier om ze groter te krijgen. Als je ze beter verzorgd heb je de kans dat hij maximaal 1% groter/zwaarder wordt, maar (veel) meer zit er niet in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfbestuivende kiwi's (waarbij je maar één plant nodig hebt) geven vrijwel altijd redelijk kleine vruchten.
Als je grotere wilt, zul je een ander type moeten komen, en daarvan dan een mannetje en een vrouwtje.

Toegevoegd na 20 seconden:
'komen' = kopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een kiwibes, een familielid van de kiwi die heel makkelijk vrucht geeft, maar de kiwi's blijven wel klein. Aan het blad zijn ze makkelijk te onderscheiden. Hoewel de vruchten van de echte kiwi groter zijn, is het moeilijk om ze in Nederland rijp te krijgen. Dus ik kan je aanbevelen om gewoon wat meer kiwibessen te eten.

Meer informatie over het verschil tussen kiwi's en kiwibessen vind je hier:

http://www.fruitbomen.net/informatie/p/11/kiwis-en-kiwi-bessen-de-verschillen/

Toegevoegd na 35 seconden:
Het blad van de échte kiwi is harig, van de kiwibes glad.