Ik heb mijn geraniums binnen staan om ze van de zomer weer buiten te zetten, nu wil ik deze binnen gaan stekken. Kan dat wel nu in januari?

Moeten ze dan juist warm of koud staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Normaal wordt er van juni tot oktober gestekt maar het kan wel jaarrond. Ik zou ze dan wel op kamertemperatuur zetten. Zie de bronnen voor andere tips rond stekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geraniums zijn makkelijk te stekken, ook in de winter. Je moet stekjes van de moederplant afhalen en deze stekjes ontdoen van aan de onderkant bijna alle blaadjes. Vervolgens zet de stekjes in een glas met een bodempje water en houd ze op kamertemperatuur. Na verloop van enkele weken zullen de stekjes gaan wortelen en dan kun je ze heel voorzichtig in de potgrond overzetten.