Hoe heet deze bloem?

Een nieuwe plant waar ik de naam niet van weet, kan iemand me helpen? Alvast bedankt :)

Toegevoegd na 12 minuten:
Idd Eddijst,
De foto is gemaakt in Brazilie, in de botanische tuinen van Rio de Janeiro, maar ik weet niet of hij een native is.
Ik heb de foto in Augustus gemaakt, dan is het winter daar.

Kolibries vlogen af en aan rond de bloemen.

Toegevoegd na 49 minuten:
ik heb nog even een foto met een Kolibrie toegevoegd, misschien ook handig als referentiekader.

Toegevoegd na 1 uur:
Amie66, ik zie je antwoord niet meer staan, maar ik heb hem via Jamaica op kunnen sporen. hij heet: ginger red torch als je dat intypt bij Google komt deze bloem bij Afbeeldingen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloemetjes gek?? Of niet? :-) Al de tweede keer vandaag. Maar sorry ik weet het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd :) de meeste algemene planten ken ik wel, maar deze niet en mensen in mijn omgeving ook niet!
bedankt voor je reactie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je omgeving dat ben je vergeten er bij te zetten.

Antwoorden (3)

Ik vind het een beetje een Korenbloemachtige soort,
er zijn ook veel nieuwe soorten lavendel die hier ook van weg heeft, hij doet me ook denken aan klaver, maar geen idee of ik het juist heb.. horen die bladeren op de achtergrond ook bij deze plant/bloem?

Toegevoegd na 23 minuten:
Kijk eens bij de Bee Balm flower in google? Daar is de Kolibrie ook zot op...

Toegevoegd na 28 minuten:
De Monarda in de NL mond dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het een Zonnehoedje (Echinacea) wellicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klaproos!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Onzin.
Bekijk eens een foto van een klaproos.