Wie heeft er ervaring met het uitdrijven van bamboe uit de tuin? (zonder het te hoeven uitgraven!!!)

uiteindelijk weet ik dat ik het moet uitgraven, maar hoe krijg ik het DOOD!!)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

Een jerrcan benzine en een lucifer is een mogelijkheid om de groei van in ieder geval het zichtbare deel af te remmen.

Voor de rest.... ontkom je vrees ik niet aan graven of gebruik van gif. Check de link voor ideeen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zonder uitgraven? Dan zou ik heel veel gifstoffen de grond inpompen. Maar als je daarna iets in je tuin wil laten groeien of kinderen zonder hazelip wilt hebben, zou ik toch maar beginnen met graven.

Het wordt lekker weer, maak er een feestje van. Bier, bbq, roze, lekker schoffelen... (Y)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door een wortelbestrijdingsmiddel ( systemisch) wat de hele plant bestrijdt, inclusief de wortel, te gebruiken.

ook kun je langdurig ( 2 jaar of zo) de grond afdekken met zwart plastic. Als het goed is, is dan de boel ook dood. (worteldoek is tegenwoordig ook een optie. )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bamboe groeit dwars door plastic,worteldoek,vijverfolie,bestrating en zelfs asfalt. Alleen beton storten helpt, maar daar kruipt hij onderuit en gaat alsnog je tuin in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt dan wel een beetje van de SOORT bamboe af. De fargesia is meestal nog wel in te tomen of kapot te krijgen, en het hangt een beetje af van hoe groot het ding al is... hoeveel wortel er in de grond zit. Is het een pol van een meter, of is het honderd vierkante meter... dat bamboe door worteldoek heen kwam wist ik niet... Uitgraven is zelden langdurig succesvol, omdat je nooit elk stukje wortel de grond uit krijgt. helaas.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kweekgras en heremoes groeien ook door het worteldoek heen, heb ik me in het verleden erg mee vergist.
Bamboe is een van de moeilijkst uit te roeien planten in Nederland. De wortels gaan vaak 1m diep en zijn zeer taai. Bamboe is een grasachtige, dus zou je iets moeten proberen tegen gras. Ik werk nooit met gif . Mocht het niet lukken ,dan toch maar graven. tegen de bamboe aan een flink diep gat en vanuit dit gat stuk voor stuk er af steken of hakken. Weet je trouwens dat grote bamboe planten veel geld waard zijn, moeten er wel voldoende wortels aan zitten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
altijd als weer opkomt, gelijk kortwieken... uiteindelijk komt het niet meer terug, maar dat kan even duren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is speciaal vergif voor grassen.
dit is vergif voor 1zaadlobbige.naam?
dacht dat het finalle heet even na vragen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zet je bamboe op marktplaats. Gratis... zelf uitgraven.