Vooral de mezen zijn intelligente vogeltjes, die altijd en overal op onderzoek uit zijn.
Juist door hun nieuwsgierigheid, komen ze op ieder plekje in de tuin.
Zo komen ze bij toeval ook bij de pindakrans, waar ze na het proberen, de pinda's lekker vinden.
Omdat ze zo slim zijn, kunnen ze dit onthouden, terwijl andere mezen het weer van ze afkijken en het ook onthouden.
Ook de jongen van deze vogels zullen het weer leren, van andere vogels, zodoende weten onze mezen, dat stukjes cocos en pinda's lekker zijn,terwijl ze hier niet groeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit wetenschappelijk onderzoek is bekend geworden dat vele vogels kunnen ruiken. Zo weten ze bijv. welke besjes ze kunnen eten en welke giftig zijn.
Van roofvogels was het al lang bekend dat ze goed konden ruiken, bij kippen wist men het ook al door tests en zo is ook bij zebravinkjes getest en gebleken dat ze hun eigen familie konden herkennen aan de nestgeur.
In hoeverre elke vogel goed kan ruiken is nog niet bekend. Hiervoor moet nog veel onderzoek plaatsvinden.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
interessant.
had ik nog nooit over nagedacht