Wat te doen bij waterballet in de keuken bij aansluiten van tuinslang?

ik schroef het kopje van de keukenkraan en schroef daar een middenstuk tussen.
daar klik ik de waterslang aan.
bij openen van de kraan ontstaat een waterballet; tape helpt niet, en een omgedraaide theedoek niet genoeg.

Rieneke1
11 jaar geleden
in: Tuin
11.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kauwgom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herkenbaar, Rieneke, hebben wij ook altijd. vooral omdat de slang knikt om uit de gootsteen te komen.

Het beste antwoord

Het deel dat je op de kraan schroefde, hoort een rubber ringetje in te zitten, even controleren.
Ook kan je een ringetje missen aan het tussenstukje.
Zit dat er wel in, dan neem je het deel dat aan de slang zit en schroef dat los.
Trek nu de slang er van af.
Plaats de slang opnieuw, waar hij uit is gekomen en draai de ring goed strak aan.
De slang gaat nog wel eens los zitten en moet je hem dan opnieuw bevestigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om zo'n zelfde probleem te voorkomen (lekkage van buitenkraan langs tuinslang die door het huis loopt) heb ik in het voorjaar zo'n spiraaltuinslang gekocht, die een geïntegreerd koppelstuk heeft. Als je dat goed op de kraan draait, is er geen lekkage meer mogelijk. Je hebt die heel dure spiraaltuinslangen van Gardena, maar ik heb er een van Mannesmann gekocht, via internet, voor een heel wat acceptabeler bedrag. Als je nu zo'n koppelstuk gebruikt als op de foto om de tuinslang aan de kraan te maken, past de spiraaltuinslang ook.

Toegevoegd na 17 minuten:
De slang op de foto heeft nog zo'n extra koppelstuk ertussen; mijn tuinslang heeft dat niet, die wordt direct op de kraan aangesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich moet deze aansluiting kunnen zonder lekken.
Of de rubbertjes zijn slechts of afwezig of er past iets niet helemaal.

Als je de tuinslang in een U in de wasbak onder de kraan legt dan loopt al het water in de wasbak. Eventueel toch die theedoek eromheen als het eruit spuit.
Als de slang niet in de bak blijft liggen er een steen of een volle emmer opzetten.