Welke boomsoort wordt niet groter dan een meter of 4 en heeft een dunne stam en weinig wortelgroei.

Ik wil ergens een stel van die dingen bij elkaar zetten in een rij om inkijk tegen te gaan.

Geen Linde want daar zit ongedierte in en die stammen worden ook heel dik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Het beste antwoord

Als je ze bij alkaar wilt gaan zetten vallen veel dingen af zoals een catalpa of Robinia dit zijn bomen op stam en het is minderm ooi deze dicht op elkaar te zetten. kijk eens bij een Liquidambar, Crataegus of een sier appel is natuurlijk ook altijd leuk alleen is het zo dat alle vrucht bomen een minder dicht bladerdek hebben waardoor de inkijk nog wel blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

En lindes worden heeel hoog.

- tuja zou een optie zijn.
- Vijgen worden niet zo groot, maar vriezen snel dood
- Een gaaswand laten beklimmen met klimop kan heel dun, is winter-dicht en heeft geen wortelsysteem waar je ooit last van zal hebben
- Tussen de klimop een muurdruif zetten is leuk decoratief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je van fruitbomen van het tuincentrum, ca. 15 euro per stuk een meter of drie vier hoog, te snoeien en na een paar jaar nog vruchtgebruik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rode Meidoorn is een langzaam groeiende boom met prachtige bloemen, hij vormt een dichte kruin.

De goudbladige Iep is een heel andere boom, slank van groei en vooral in de zon, prachtig goudgeel blad.

Sierappels zijn ook geschikte bomen, met in het voorjaar, witte, rose of rode bloemen, hierna geven veel soorten ook nog mooie sierappeltjes, die er tot in de winter aan kunnen hangen.

Ook de Krulwilg ( paastakken) is geschikt en zal zeker de eerste 5 jaar zuilvormig groeien, kan goed tegen de wind en is zomer en winter mooi, laat zich uitstekend snoeien als ze te groot worden.

Ook zijn er veel soorten Esdoorns op stam, waarvan veel soorten met mooi blad, bronskleurig, rood, geelbont, witbont enz. Wel honderd soorten!
laat zich uitstekend snoeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf zou voor een katalpa kiezen. Ze zijn te koop op stam varierend van van 1,5 tot 3meter. Ze hebben grote
mooie bladeren en deze vormen een mooie dichte ronde
kroon. Als de kroon te groot wordt kun je ze gemakkelijk terug snoeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk eens aan een leiboom
als je geen inkijk wilt denk eens aan leilaurier wel duur
maar groen blijvend en weinig snoei nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen inkijk is haagbeuk heel geschikt. Je kunt deze terugsnoeien tot de gewenste hoogte.

Voor meer informatie; zie bron