paarse lipbloemen, aan komen waaien. Hoe heet deze plant?

hij is erg leuk, en ik heb er best veel zaailingen van (sommigen nu nog maar een bladrozetje van 3 cm doorsnee). Maar is hij eenjarig, en moet ik hopen dat ie volgend jaar weer terug komt? Met naam kan ik meer informatie opzoeken.

de eerste foto is de bloem. de tweede het blad dat nu in oktober aan het verkleuren is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is een winterharde Lobelia, die eigenlijk in de vijver thuis hoort in ondiep water of op een drassige plek.
Hij heet Lobelia siphilitica of wel de Virginische lobelia .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal correct, en heel snel geantwoord.