Wat kan ik onder mn bonsai laten groeien?

Ik heb een bonsaiboompje, maar hij is nogal saai. Is het een idee om gras eronder te laten groeien, of een andere plant? De bonsai mag natuurlijk niet dood gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

mos is een goede grondbedekker voor bij bonsai. er zijn op bonsai site`s meerdere soorten te zien en ook meer info hierover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mos is inderdaad een goede oplossing.
Gras kan ook wel maar blijf wel genoeg water geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bonsai, is een boompje, dat kunstmatig afgeremd wordt in zijn groei.
Het gaat eigenlijk net niet dood.
Er zit weinig grond in het bakje en er is dus ook weinig voedsel.
Gras heeft juist veel ruimte in de grond nodig en regelmatig veel voedsel, het is dus precies tegenovergesteld van een bonsai.
Dus wordt gras niets.
Het lage plantje slaapkamergeluk, kan de kale grond van het bakje geheel bedekken en blijft erg laag.
Of anders bedekken met mos kussentjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry eddijst, maar bonsai hebben wel mest nodig hoor. En het is zeker een groot misverstand dat je bonsais moet laten uit hongeren. Bonsais groeien trager door de beperkte grond (en door dar de wortels niet kunnen vrij groeien en voortdurend tegen de potrand aan groeien) en door op de juiste tijdstip te snoeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk moet de bonsai mest hebben,maar in tegenstelling met gras veel minder, dat moet juist erg veel stikstof hebben.