komen er in een vriesea x poelmannii nieuwe bloemen als ze dood zijn gegaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Nee, een bromeliaplant bloeit éénmalig. Na de bloei verschijnen aan de basis stekjes. Daarvan kan je zelf weer een nieuwe plant opkweken.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hele bromelia familie en die is best wel groot, zijn allemaal planten die in bomen horen te groeien en dus gedragen ze zich sterk afwijkend van de ' gewone ' planten.
Ze vormen rozetten, waarmee ze water en voedsel opvangen.
Pas als de rozet is uitgegroeid en de temperatuur en hoeveelheid daglicht voldoende is, vormen zich in de rozetten de bloemen.
Hierdoor is eigenlijk de kop uit de plant en komen er geen nieuwe bladeren aan, maar ook geen nieuwe bloemen.
Na de bloei gaat de rozet dood, echter dit kan bij sommige soorten,best wel een jaartje duren.
Doordat de kop nu uit de plant is, vormen zich nieuwe rozetten, die opnieuw uiteindelijk weer gaan bloeien enz. enz.