Waar kun je natuurlijke pindas vandaan halen die je ook kunt planten?

Ik wil graag een pinda plant maar nu ben ik dus druk op zoek naar pinda's die nog kunnen kiemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (4)

De laatste keer dat ik dat deed heb ik ze uit india mee genomen :D

Je zou een dierenspeciaalzaak kunnen gebruiken. Staat me bij dat voor vogels ongebrande pinda's worden gebruikt. Misschien dat je daar geluk mee hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kun je de pinda's uit vogelvoer voor gebruiken, die zijn niet gebrand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 2 euro kan je hier tien zaadjes bestellen: http://www.onszaden.nl/nl/809383/arachis-hypogaea
Deze eenjarige 'vensterbank-plant' is makkelijk te houden en vormt na enkele maanden de bekende pinda's. De gele bloemen bloeien slechts een halve dag en maken na bestuiving (normaal door insecten, in de kamer kan je gebruik maken van een kwastje) steeltjes die steeds langer worden. Ze worden op een gegeven moment zo lang dat ze de grond bereiken en vervolgens boren ze zich in de grond. Pinda's worden namelijk onder de grond gevormd en groeien aan de uiteinden van deze steeltjes. Om de pinda's goed te laten groeien, moet je de grond 6 weken na de bloei droger houden. Je kunt af en toe wel wat water geven, maar slechts mondjesmaat. De pinda's hebben dan nog een maand nodig om te groeien en kunnen daarna uit de grond gehaald worden. Eet smakelijk!
Amadea
11 jaar geleden
Je hebt nodig;

Ongebrande pinda's in de dop. die zijn verkrijgbaar bij een dierenwinkel (vogelvoer), potje aarde en wat geduld.

Pinda's poten;
Pel één of twee pinda's.
Duw de pinda's voorzichtig ongeveer 2 cm. de aarde in. maak de gaatjes weer dicht met aarde.
Zet de bak op een warme plek.
Geef regelmatig een beetje water en zorg dat de grond steeds een beetje vochtig blijft.
Na iets meer dan een week begint er een plantje te groeien.

Nu kan je het uitplanten in de tuin of in een grotere bak.
Als hij op gegeven moment gaat bloeien met leuke kleine gele bloemetje trekken de stelen zich naar de grond en kruipt hij onder de grond. De pinda's ontwikkelen zich namelijk onder de grond. Het leuke is dat hij zichzelf nog uitzaait ook. Onder de grond laat hij zaadjes achter die ook weer omhoog komen, want de plant zelf is eenjarig.
amc