hoe overwinter ik best een palmboompje?

Ik heb een palmboom gekocht, zogezegd winterhard. Maar vorig jaar zijn er enkele (inheemse) planten gesneuveld die ook zogezegd winterhard waren. Alhoewel ik een ingesloten koer/tuintje heb met ook zogezegd microklimaat :-).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de palmboom het wél overleeft? Er is zeker mogelijkheid om hem binnen te zetten, maar aan welke eigenschappen moet de plaats dan voldoen waar ik hem plaats? Of kan ik hem onder bepaalde condities ook buiten laten staan?

11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

In principe kan je hem gewoon buiten laten staan. Wat veel gedaan wordt is een lading blad om de stam ophopen en dan een stuk winterdoek om de planten winden als een vorstperiode komt. Belangrijk is om het doek niet continue te laten zitten: Dan loop je het risico op rotting.

Beter is als het kan om de plant op een lichte droge plek te zetten waar de temperatuur niet zo scherp daalt. Denk aan een schuur of garage met ramen oid

Zie ook http://www.palmexpert.nl/informatie/3/achtergrondinformatie-palmbomen.html