Mijn framozenstruik is na 2 weken vakantie opeens voor de helft bruin. Moet ik deze wegsnoeien? En hoe komt dit?

De framboos heeft 1 maand terug nog vrucht gegeven, en is nu van de 3 takken uit de grond opeens met 1 tak volledig bruin (verdort)

Wat kan ik doen om te voorkomen dat dit ook bij de overige takken gebeurt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Wellicht is de hitte van anderhalve week geleden schuld geweest. Framobozen wortelen erg ondiep en bij droogde krijgen ze snel een klap. Het heeft weer lekker geregend de laatste dagen. Laat de planten gewoon nog een week of 2 met rust. Daarna kan je alle takken die geen groene blaadjes meer hebben weghalen (Of doe zoals ik het doe: Snoei ze in het voorjaar weg)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk zijn de dode tekken, juist de takken die vrucht hebben gegeven.( dan wegsnoeien)
De nieuwe takken voor volgend jaar, zijn lang en recht, zien er nu prima groen uit.( die aanbinden)
Ook is het mogelijk, dat de plant is verbrand door te veel mest, of honden/ katten pies.
Ook mogelijk is dat er kalk bij is gestrooid, hier heeft de Framboos een hekel aan.