Worden mijn pompoenen niet groter?

Ik heb een paar maanden geleden pompoenen geplant, nu heb ik aan 1 van de planten 5 pompoentjes zitten, maar ze worden maar niet groter dan 15 cm rond. Ik weet niet welke pompoen het is of word maar had er iets meer van verwachten en wanneer kun je ze gaan oogsten?

Toegevoegd na 2 uur:
Heb even 2 foto's toegevoegd!!

Toegevoegd na 2 uur:
Heb even 2 foto's toegevoegd!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (3)

Nog even geduld, nog 2 weken wachten en dan kan je ze gaan oogsten, misschien worden ze nog wel groter, maar 15 cm vind ik ook niet mis. Zonder foto en verdere beschrijving kunnen we moeilijk raden wat voor pompoenen het zijn.

http://www.groen.net/Article.aspx?id=2639
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pompoenen hebben zeer voedzame grond nodig en een altijd vochtige bodem.
Bij een tekort aan voedsel, stopt de groei na de vorming van de eerste vruchten.
Bladeren worden bruin en vertonenen al snel witte vlekken ( meeldauw)
Tijdens de groei is het vaak raadzaam een aantal keren bij te mesten en zo nodig water geven ( laatste weken waren veel te droog).
Vloeibare mest werkt het snelste om bij te mesten, mogelijk herstelt dan nog de groei.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pompoenen oogsten als ze gaan kleuren en ze hard en glad aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pompoenen .. Dat is heel algemeen. Er zijn zeer veel pompoenen, van de kleinere [sier] kalbassen, die maar een tiental cm groot worden, Haikido pompoenen, die 30cm ongeveer worden, en reuzepompoenen, welke wel een kleine meter halen.

Allemaal hebben ze veel mest, water en warmte nodig. Daarom zijn een week of 3 geleden veel pompoenen heel hard gaan groeien: Eindelijk werd het warm genoeg.

Waarom ze van jou niet groter worden.. Dat kan aan de soort liggen, danwel aan de voeding (Heb je lekker mest gegeven?)

Je oogst poempoenen als de verbinding tussen de vrucht en de plant droog begint te worden; Als daar duidelijk bruine lijnen in beginnen te vormen zijn ze aan het afrijpen en ka je ze plukken.