Wat is de functie van graspollen?

De functie van bloempollen begrijp ik, het elkaar bestuiven en zo voortplanten maar bij gras gaat dit voortplanten toch door zaad dus wat is de functie van graspollen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Het zaad is zeg maar de vrucht. Om een vrucht te vormen moet er eerst bestuiving plaatsgevonden hebben, de bevruchting, de geslachtsgemeenschap, of hoe je het ook wil noemen. Werkt bij mensen net als bij bloemen en planten.

De graspollen zorgen dus voor de bestuiving zodat er een vrucht / zaadje gevormd kan worden.
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Ha, we waren tegelijk hetzelfde antwoord aan het typen!
walter
11 jaar geleden
Haha inderdaad. Dan weten we tenminste dat we geen onzin geschreven hebben ;-)
Ivana
11 jaar geleden
Krijgen jullie dus allebei van mij een plus! :)
walter
11 jaar geleden
Dank :)

Andere antwoorden (1)

Bloempollen dient inderdaad voor de bestuiving. Bestuiving is nodig voor de bevruchting. Bevruchting is nodig om zaad te kunnen vormen, waarmee de bloemen zich voortplanten.

Bij gras is het precies hetzelfde. Gras is een bloeiende plant. Dus ook bij gras dient pollen voor de bestuiving, die nodig is voor de bevruchting, die nodig is om graszaad te kunnen vormen, waarmee het gras zich voortplant.

Cryofiel