Waarom krijgen de meeste mensen vaak jeuk in hun gezicht, als je vieze handen hebt?

Zit ik dus weleens in de tuin te wroeten, beide handen vol grond, en ja hoor...kriebel aan m'n neus:)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Je krijgt niet vaker jeuk. Als je vieze handen hebt realiseer je het dat je jeuk hebt.
Normaal krab je je gedachteloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat je anders ook jeuk zou hebben maar als je niet kunt of wilt krabben dat je het dan opvalt, net als je geen horloge om hebt dan merk je pas hoe vaak je wilt kijken wat je anders waarschijnlijk ook zou doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het op dat moment JUIST niet mag, trekt het je aandacht...

Maar in feite doe je dat de hele dag, maar het valt pas op als de handen vies zijn, want dan mag het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op vieze handen zitten er allerlei stoffen op he,
En die stoffen zorgen voor een jeuk als je je gezicht aan raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had het jaren geleden, tijdens het kerstdiner waarbij ik kennis ging maken met mijn schoonfamilie. Dus voor het eerst met mijn vriend mee naar zijn ouders en zus. Had het hele diner last van jeuk aan mijn neus, terwijl er ook zout aan mijn handen zat, dus ik kon ook niet ongemerkt krabben.