de bloemen van het komkommerkruid in mijn tuin zijn helemaal wit verkleurd, zo ook van de wilde marjolein. Wat is hier de oorzaak van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het verkleuren van bloemen in de tuin heeft alles te maken mat de zuurtegraad van de grond, de stand van de zon (veel of weinig), de meststoffen die in de grond aanwezig zijn, de vochtigheid van de grond en hoe open de grond is.
Komkommerkruid is er zowel in blauw als wit en wilde marjolein is er ook zowel in roze als wit, de witte varianten zijn wel zeldzamer.

Het verkleuren van planten is goed te zien bij hortensia, die reageert zeer snel op bijvoorbeeld de zuurtegraad van de grond.

Als komkommerkruid en wilde marjolein jarenlang op de zelfde plek zichzelf uitzaait (zaad, wortelstok) dan word de grond arm en zal de grond opengewerkt en bemest moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
!e antwoord was voor mij het beste, want het klopt precies met de omstandigheden waar mijn planten groeien.

Andere antwoorden (1)

Vorige week was er heel veel U.V. licht in de zon.
Veel bloemen zijn daardoor verbrand/ verkleurd.
Vooral de hortensiabloemen zijn 'verbrand'.
Mogelijk is dat bij jouw ook gebeurd.
Als dat zo is, dan zullen de nieuwe bloemen weer normaal van kleur zijn.