Wat voor wormpje/rupsje is dit? En is het schadelijk ergens voor?

Toen ik vanavond achter de computer zat viel dit wormpje/rupsje uit mijn haar. Ik verwacht dat dit in mijn haar is gekomen toen ik tussen de weilanden door fietste tussen Oisterwijk en Tilburg. Noord Brabant dus.

Nu vroeg ik me af of dit een schadelijk iets kan zijn, of dat het volledig onschuldig is. Kan het zichzelf vermenigvuldigen, kan het een plaag worden als ik er meer zou hebben die er niet uit zijn gevallen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Toegevoegd na 7 minuten:
De totale lengte van de duizendpoot (om het die naam maar te geven) was ongeveer 2.5 cm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (2)

Het is een duizendpoot en het kan geen kwaad.
Hij had je wel kunnen steken en de steek van een duizendpoot schijnt zeer te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een grondkruiper. Kortgeleden ontdekte ik een site van het Klokhuis waarop je kunt vinden welk insect je hebt gevonden. Een duizendpoot is groter.
Vreemd genoeg vallen grondkruipers hier thuis af en toe uit een kiertje in het plafond. Ze schijnen in (oud) hout voor te komen.

Toegevoegd na 39 minuten:
de bron is:www.dierenzoeker.nl en het insect heet: aardkruiper.