Komen steenmarters op vogelvoer af?

ik voer het hele jaar door de mezen, boomklevers, lijsters en mussen door vetbollen en pinda's op te hangen voor ze. Hierdoor heb ik veel plezier van de vogels en leer veel over hun gedrag. Nu klagen mijn buren erover dat ik steenmarters aantrek door dit voeren. Ik heb op internet gezocht wat steenmarters eten en zij eten jonge en kleine dieren en vruchten en bessen. Nergens lees ik dat ze pinda's en vogelvoer eten. Ook heb ik niets gehoord over overlast van steenmarters hier in het dorp, geen schade aan auto's oid. Ik denk dat dit een overdreven reactie van mijn buren is, omdat zij nl over alles wat wij hebben en doen lopen te zeuren. Zelfs van het geluid van een waterdruppelaar hebben ze al last. In mijn ogen is het zeuren om het zeuren. Maar graag wil ik weten of een steenmarter op vogelvoer en pinda's af zou komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Het beste antwoord

Ja, naast muizen, fruit, noten en eieren snoept de steenmarter ook van vogelvoer.

Toegevoegd na 31 seconden:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/2432470/Wel-meer-klachten-niet-meer-steenmarters.ece