Indien je een zonnige tuin hebt, zal je de komende jaren met een sterke teer lucht zitten, die mogelijk ook nog kankerverwekkend is!!
Bij een hittegolf kan het asfalt aan je schoenen/ kleren gaan kleven. krijg je er nooit meer uit.
Door de zwarte kleur zal je tuin heel erg warm gaan worden bij een hittegolf, tot boven de 40 graden!!
Warm asfalt zal wel niet gaan, dan moeten ze met een te grote machine je tuintje in.
Dus kan het alleen met koud asfalt.
Leg er worteldoek in met grind/ graffel er overheen.
Of nog beter ,een dikke laag met gemalen boomschors, dat gaat 7 jaar mee, kan zo over je grond. ( nodig 5 m3)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.....dus kan het alleen met koud asfalt.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De slijtlaag (toplaag) is van een andere samenstelling dan de onderlaag. Die tijd ligt ver achter ons dat het asfalt smolt van een wegdek.
Waar de vrachtwagen niet kan komen daar wordt het gietasfalt met kruiwagens aangereden.
Na het strooien van grit/split of kiezel op de nog warme bovenlaag is het asfalt volledig afgedekt. (werkervaring SONA, Vermeer,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja voor snelwegen zal dat best wel zo zijn, maar de wegen hier in de polder zie ik andere dingen, bij windstil weer, felle zon en 35 graden, zie ik in de bochten waar de banden wringen om de bocht door te komen, het asfalt plakken en glimmen.
Zal wel met geld te maken hebben.;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom adviseer ik ook personeel van de gietasfaltcombinatie te raadplegen die in de stad of langs de snelweg bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter uitgraven, worteldoek leggen en de boel volstorten met kiezels...deel voor je auto verharden met betonklinkers....ook makkelijk als je je huis wil verkopen, want niet iedereen zit te wachten op een plak asfalt als tuin....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Asfalt in je tuin is een wanhoopsdaad!

Andere antwoorden (4)

Tuurlijk...door een bedrijf of met koudasfalt...denk alleen dat beton storten...of bestraten goedkoper is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, technisch is dat geen enkel probleem.

Maar er zijn ongetwijfeld gemeentelijke regels die dat verbieden vanwege de afvoer van hemelwater. Ook zal de woningbouwvereniging het niet accepteren wanneer het een huurhuis betreft.
11 jaar geleden
Ja dat kan.
U dient wel de ondergrond aan te passen.
Aarde en zand verwijderen en vervangen door steenkorrel
wat u moet aanstampen (trillen)
2 lagen is het beste, en de 2e laag wordt egaal geschuierd en met split/grit of kiezel bekleed.

Het beste is om die mensen aan te schieten die met gietasfalt bezig zijn in de stad.
Die hebben vaak nog een restant over na het werk en wat ze anders terug moeten brengen naar de asfaltmolen.

Als u zelf de voorbereidende werkzaamheden doet, dan hoeven ze alleen maar het hete asfalt aan te kruien.

Geeft u specifiek een opdracht, dan bent u meer geld kwijt.
Nu kunnen de jongens nog wat bijverdienen.

Hetzelfde verhaal geldt voor de betonmixer die een paar ton over heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De slijtlaag (toplaag) is van een andere samenstelling dan de onderlaag. Die tijd ligt ver achter ons dat het asfalt smolt van een wegdek.
Waar de vrachtwagen niet kan komen daar wordt het gietasfalt met kruiwagens aangereden.
Na het strooien van grit/split of kiezel op de nog warme bovenlaag is het asfalt volledig afgedekt. (werkervaring SONA, Vermeer, Ballast Nedam)
Het kan wel maar ik zou het niet doen.
Kijk hier maar: http://www.detuincoach.nl