Wat gebeurt er met een zwerm mussen nadat hun onderkomen, een enorme hulstboom, is omgekapt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Mussen weten heel goed wat katten zijn, dus zullen ze altijd een plek zoeken waar katten heel slecht bij kunnen komen.
Een oude hulstboom is zo'n plek, door zijn afhangende takken, is het bijna niet mogelijk voor katten er in te klimmen.
Maar andere struiken of hagen hebben ook dit voordeel.
Vooral een ligustrumhaag geeft ze veel bescherming, maar ook een grote vuurdoorn aan een muur.
De zelfde dag hebben ze al wat anders gevonden, wel jammer van die grote hulstboom, die zijn er niet zo veel.
Kijk op de foto, hoe geweldig de mussen schuil gaan in het groen en toch goed uitzicht hebben op naderende katten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
leuke foto ed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou er 17 kunnen tellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eksters en kauwen en kraaien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eksters, kauwen en kraaien ( vlaamse gaaien) houden de soort instand, door telkens de minst slimme en zwakste vogels er uit te pikken.
Dus juist de vogels waar velen zich zo aan ergeren, zijn zeer belangrijk voor de anderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal goed weer dit antwoord van eddijst
Ik heb zelf een hulstboom drastisch moeten snoeien, maar de mussen zitten nog vrolijk bovenin te kwetteren.
Boven dien loopt de hulst nu alweer uit, de tweede kleine na bloei en volgend jaar zitten de mussen weer verstopt tussen de hulst.

Andere antwoorden (1)

Dan zoeken ze wel weer een ander onderkomen...bomen genoeg in de omgeving...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar de laatste jaren weer iets stijgende