Ik heb last van bamboe van de buren wat kan ik hier best doen?

3 jaar geleden heb ik mijn tuin bestraten, na een jaar begint de ellende bijna alle tegels begint omhoog te komen en kapot door de bamboewortels en bamboe groeit tussen de tegels

wat kan ik hier `t best doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Het beste antwoord

Met de buren praten over een oplossing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zoutzuur, 10%. Te koop bij de Praxis voor €1,99 dacht ik. Niet het fijnste spul om mee te werken, maar het helpt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Voor in de koffie van de buren bedoel je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zo ongeveer. Of ernaast
Een pandabeer kopen en over de schutting heen zetten :) ! Nee gewoon praten met je buren en als het over jou schutting komt afzagen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graaf langs de schutting een geul van 80 cm. diep en plaats daar wortelscherm in, dat is een dunne kunststofplaat ( op rol) waar geen bamboe doorheen kan groeien.
Anders blijft dit probleem alsmaar terugkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat worteldoek is te koop onder de naam rhizoombegrenzer.
Gewoon antiworteldoek houdt de uitlopers van bamboe niet tegen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik moet beter lezen: zie dat Ed de term wortelscherm gebruikt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, dacht al zoiets
gebeurt mij ook zo vaak, lees ik het gewoon verkeerd en ben te snel met een reactie.......schaam, schaam...
Waarschijnlijk hebben uw buren niet eens in de gaten dat hun bamboe tot bij u in de tuin komt. De wortels woekeren ondergronds en komen soms op een onverwacht punt omhoog. Ga met uw buren praten. Het beste zou zijn als zij de planten, nadat ze uitgegraven zijn, van een wortelbegrenzer voorzien. Mochten uw buren daar geen puf in hebben, dan kunt u langs de rand van uw tuin zon wortelbeschermer (is een soort vijverdoek) ingraven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfde probleem hier en ook al eerder draadje gestart. Ik heb eerst "ruim" bamboe weggestoken en toen 2 planken laminaat (40cm totaal) de grond in gewerkt, hierachter een 50cm diepe palissander de grond in. Hoop dat dit afdoende is. Als ze het nu in een kuip hadden gepland dan was het niet zo erg geweest....

suc6 theo