Lijkt het blad van Echte Valeriaan op Zevenblad?

Er groeide een plantje in onze tuin en het had 7 blaadjes, dus ik dacht dat het Zevenblad was.
Volgens iemand anders was het Echte Valeriaan.
Het is al verwijderd, dus ik kan geen foto meer maken.

Hoe kun je het verschil zien??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Echte valeriaan telt meer dan 7 blaadjes,ik geloof 11 blaadjes
Plaatje bij antwoord
fremar
11 jaar geleden
Het lijkt in de beginstadium wel wat op elkaar.
Zevenblad heeft onder de grond dikke vlezige witte wortels.
Valeriaan heeft zeer dunne wortels, waar een zeer sterke lucht aan zit( worteltjes lucht)
Zevenblad bloeit soms met witte schermen, tot een halve meter hoog en groeit vooral in de schaduw..
Valeriaan bloeit met licht lila of bijna witte schermen en wordt 1.60 tot wel 1.80 hoog en groeit vooral in de zon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het zevenblad geweest zijn, dan was het afgebroken en een dikke witte wortel achtergelaten in de gekochte plant, dus zevenblad zal het wel niet geweest zijn.
Jonge valeriaan begint met 3 5 of 7 blaadjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar om bij twijfel te wachten tot het 1.80 hoog is en bloeit...tegen die tijd krijg je zevenblad niet meer weg hoewel ik bij de meeste onbekende plantjes ze wel laat staan tot ze bloeien.
zo heb ik nu de tuin vol met russische postelein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die met die paarse bloempjes?
Kan je prima eten van de winter, zeer veel vit. C
Ach en die valeriaan is al een tijdje 1.80 m en staat nu te bloeien.